sobota, 9 kwietnia 2022

Audi A6 C6 2.4 V6 Koszty, Koszty, Koszty...

 

Przedstawiany Model to AUDI A6 C6 2.4 V6 


Prezentowanego modelu nie trzeba nikomu przedstawiać, A6 jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych Aut z koncernu Audi.  Model który opisuje opuścił fabrykę producenta z Ingolstadt w 2005r i jest jednym z nielicznych opisywanych na moim blogu Benzyniakiem! Z racji tego iż wiele podróżuje auta z silnikiem benzynowym są dla mnie najzwyczajniej nie opłacalne. Wracając do naszej A6-tki napędza go wolnossące V6 o mocy 177KM, spięte z manualną skrzynią biegów i rzadko spotykanym S-line bez napędu QUATTRO!

  1. Auto zostało zakupione w Listopadzie 2021 za kwotę 3850 Euro, od drugiego właściciela 

Po zakupie Audi przeszło przegląd gdzie zostały wymienione :
  • Olej +Filtr oleju
  • Filtr powietrza
  • Podświetlenie tablicy rejestracyjnej
  • klocki hamulcowe przód
Koszt serwisu oscylował w okolicach 850zł wraz z wymianą.

Auto otrzymało 1 sezonowe zimowe opony - koszt 200 Euro



Po przejechaniu 7 000km został ponownie wymieniony olej ponieważ ostatni właściciel wymieniał olej co 25 000km celem oczyszczenia silnika zawęziłem częstotliwość wymiany oleju. 

Niestety silnik pocił się przy prawej pokrywie zaworów dlatego co 1500km potrzebował dolewki ok 250ml oleju.

Przez kolejnych 20 000km auto serwis odwiedzało tylko na wymianę oleju.
Niestety z racji apetytu na paliwo Audi zostało sprzedane pokonując ze mną zaledwie 26 000km w ciągu 3 Miesięcy. 

Koszty serwisu to 2 wymiany oleju oraz serwis auta po zakupie. Łącznie w warsztacie zostawiłem 1450 zł plus 200 euro za opony.


Auto zostało sprzedane za cenę 3500 Euro. Po odliczeniu utraty wartości koszcie opon zimowych oraz kosztach serwisu licząc średni koszt euro 4,60zł to 865 Euro, jednakże zważywszy na bardzo małą ilość Kilometrów jaką pokonałem autem koszt przejechania 1 kilometra wyniósł 0,03Centa czyli 0,15zł.




Jednakże koszty serwisu, oraz utrata wartości auta nie są wszystkimi kosztami utrzymania auta. Jak już wspominałem A6 zostało sprzedane z powodu zużycia paliwa, poniżej przedstawie Średnie realne zużycie paliwa podczas mojego użytkowania.

Parametry nie zmieniły się, tak jak w innych moich autach większość tras pokonywałem sam z podręcznym bagażem.

Średnie realne zużycie benzyny na autostradzie to 9,5L - 13,5L przy prędkościach 120km/h - 170 km/h oraz mieszane miasto/wioski/ drogi krajowe 12L .
 

W poście opisuje moje obserwacje oraz koszty jakie poniosłem podczas użytkowania auta.


Zapraszam do kolejnych postów, zachęcam także do dyskusji w komentarzach oraz propozycje jakie ciekawostki chcieli byście usłyszeć w kolejnym poście.

 

Pozdrawiam!

piątek, 8 kwietnia 2022

OPEL ASTRA 300 000km SZROT???

 

Czy warto kupić Astrę z przebiegiem 300 000 + ??

Na to pytanie nie da się odpowiedzieć jednoznacznie, ponieważ każdy użytkownik użytkuje auto inaczej, co wpływa na stan auta oraz częstotliwość napraw przy wyższych przebiegach. Zachęcam z własnego doświadczenia do kontrolowania książki serwisowej, sprawdzania Historii auta oraz odradzam zakupów OKAZJI, aut najtańszych w swojej klasie oraz z nie znajomą historią bez książki serwisowej, rachunków itp.

Opisywany model to Opel Astra IV Generacji 2.0 CDTI 165KM z 2013roku.
 Auto zakupione od pierwszego właściciela z Niemiec z przebiegiem około 200 000km. W ciągu 10 Miesięcy pokonało u mnie kolejne 100 000km głównie na trasach Międzynarodowych pokonując odcinki po ponad 1000km ciągiem. Byłem drugim właścicielem auta, Wszystkie przeglądy wykonywane na bieżąco Serwis co 10 000km.
 
 
 Podczas 10 Miesięcy auto zaliczyło dwie wpadki które zakończyły się pobytem w warsztacie co przełożyło się na zarobek dla warsztatu w kwocie oscylującej na około 2500zł. Oczywiście mowa tutaj o Naprawach nie związanych z wymianami okresowymi, oraz częściami eksploatacyjnymi.



Jak już pisałem na początku bloga każdy użytkownik eksploatuje swoje auto inaczej co przekłada się na stan danego egzemplarza.
 
 Opisywana Astra wykorzystywana była przez poprzedniego właściciela na dojazdy do pracy głównie autostrada  bardzo mało miasto, ponadto była regularnie serwisowana.
 Od zakupu auto po przejściu przeglądu trafiło na autostradę gdzie pokonywało długie międzynarodowe trasy, także serwis był wykonywany częściej niż przeciętne auto kowalskiego trafia na stacje paliw:) to wszystko sprawiło że auto pomimo dużego przebiegu było bardzo mało awaryjne.

Dla mnie  Astra okazała się strzałem w 10tke! Auto oszczędne, zwinne, w miarę pakowne oraz naprawdę mało awaryjne zważywszy na ilość km jakie pokonało. 
 
W kolejnym Blogu opisałem koszty eksploatacji auta utratę  wartości, średnie spalanie oraz usterkowość.
 

Jako osoba która rocznie pokonuje przebiegi rzędu 150 000km - 180 000km częstotliwość wymiany aut jest dosyć spora. Wszystko co opisuję wywnioskowałem na podstawie własnych kalkulacji,oraz moich zakupów,napraw oraz eksploatacji Aut.  Dlatego postanowiłem podzielić się z wami moimi opiniami, wnioskami oraz kalkulacjami. Wszystkie zdjęcia, opisy, kalkulacje są mojego autorstwa.
 

Zachęcam was także do podzielenia się w komentarzach jak sprawują się wasze auta przy wyższych przebiegach, oraz w innych warunkach eksploatacji.
 
 
Także zachęcam was do czytania kolejnych postów oraz o podawanie pomysłów czym mógłbym się z wami jeszcze podzielić.
 
 
Nie jest to żaden artykuł sponsorowany są to tylko i wyłącznie moje doświadczenia z autami które sam użytkuje.
 
 
Dziękuję wam za czas poświęcony na ten artykuł i mam nadzieje że pomogłem komuś w podjęciu decyzji zakupu tego wspaniałego autka.

Pozdrawiam!


Opel Signum 1,9CDTI Koszty, Koszty, Koszty...




Opel Signum: Czy auto za 7 000zł kosztuje naprawdę 7 000???

 

 

Witam w kolejnym artykule, tym razem opisuję dla was Opla Signum kontrowersyjne auto które w mojej opinii niestety nie doczekało się następcy czego żałuję ponieważ jest to naprawdę wygodne, komfortowe oraz wykorzystujące niecodzienne rozwiązania jak na rodzinne Auto. Signum fabrykę opuścił w 2005r, do Polski został sprowadzony z Niemiec w 2012r gdzie podczas użytkowania w Polsce poprzez już 3 właściciela została podniesiona moc do około 180KM. W moje władanie trafił w Listopadzie 2019r.  Zaraz po zakupie auto przeszło przegląd techniczny gdzie zostało wymienione wszystko co przeszkadzało w użytkowaniu auta lub wymagało wymiany co przedstawiłem wam poniżej.
 
Dodam tylko że Auto użytkowałem przez 9 Miesięcy i pokonałem nim około 70 000km. 
Poniżej przedstawię wam koszty związane z zakupem, eksploatacją aż po sprzedaż oraz obliczymy na koniec czy Opel to skarbonka bez dna.


Opisywany model to Opel signum 2005R 1,9 CDTI 150KM (180KM)
  1. Auto zakupiłem za 7000zł.
  2.  Po zakupie przeszło serwis, wymiana oleju, 2 świec żarowych, żarówki xenon zamek klapy bagażnika, klocki hamulcowe przód.  Koszt około 1100zł.

  • Olej standardowo wymieniany co 10 000km wraz z filtrem powietrza i oleju koszt ok 240zł.

  • Wymiana rozrządu przy przebiegu 265 000km koszt 700zł.  

  • Zestaw tarcze + klocki hamulcowe 650zł 

Nie licząc kosztów spowodowanych eksploatacją Opel potrzebował m.in wymiany zawieszenia silnika oraz wymiany kostki elektrycznego zasilania wtrysku. To drugie objawiło się spadkiem mocy, nie równą pracą silnika (zupełnie jak by pracował na 3 tłoki) po serwisie w Oplu w Niemczech stwierdzono że wtrysk nr 3 nie pracuje. Na szczęście to nie uszkodzony wtryskiwacz był winny zaistniałej sytuacji tylko wtyczka elektryczna. Po wymianie na nową koszt wtyczki to zaledwie 26Euro auto otrzymało moc i równą prace silnika. Poniżej zestawienie kosztów.
  • Diagnostyka + wymiana kostki elektrycznego zasilania wtrysków 90 Euro 

  • Wymiana zawieszenia silnika 350zł 

 

  1. Opel został sprzedany za 5000zł. Po uwzględnieniu kosztów serwisu, naprawy usterek oraz utracie wartości auta koszt przejechania 1 Kilometra wyniósł podobnie jak w Astrze 0,09zł/km.

Oczywiście Koszt zakupu to pierwsze zmartwienie, Koszty napraw i serwisu to kolejna bajka ale nie zapominajmy o najmniej przyjemnych wizytach dla każdego użytkownika Pojazdu spalinowego:)

Tak Tak...  Stacja Paliw:)

Signum nie był smokiem wawelskim ale Tesla to także nie była i potrzebował zawitać od czasu do czasu na stacje, jak często? 
oto średnie spalanie jakie osiągał podczas mojego użytkowania. Nadmienię jeszcze że auto było nie załadowane (max bagaż podręczny + materiały firmowe) oraz większość tras przebyłem sam.

Średnie realne spalanie na autostradzie  6,4-7,8 L przy prędkościach120-160km/h  oraz 8,1-9,8L przy prędkościach 180-220km/h oraz mieszane, uwzględniając w mniejszym bądz większym stopniu ograniczenia prędkości 6,5-7,3 L

 

W poście opisuje moje obserwacje oraz koszty jakie poniosłem podczas użytkowania auta. Tak jak pisałem w poprzednim poście każde auto jest inaczej eksploatowane co w praktyce wpływa na żywotność danego egzemplarzu. Jeżeli któraś z części eksploatacyjnych auta jest nadmiernie zużyta pamiętajcie że współpracujące z nią inne podzespoły są narażone na bardziej wzmożoną prace co skraca żywotność innych podzespołów i w afekcie generuje kolejne naprawy!

Dziękuje za przeczytanie lektury.

 

Zapraszam do kolejnych postów, zachęcam także do dyskusji w komentarzach oraz propozycje jakie ciekawostki chcieli byście usłyszeć w kolejnym poście.

 

Pozdrawiam!

Alfa Romeo 159 Czy jest się czego bać???

         

Alfa Romeo 159 1.9JTDM 

 

Czy zakup alfy to poroniony pomysł? Czy każda alfa musi mieć znajomego Laweciarza? Nie koniecznie

Jak już wiecie z poprzednich postów podróżuje dosyć sporo, dlatego nie kupuję auta tzw pierwszego lepszego. Częste pytanie jakie słyszę " Żyjesz w Aucie, non stop jesteś w drodze po Europie i kupiłeś ALFĘ ????"   A dlaczego nie? odpowiadam!

Alfa romeo faktycznie wyrobiła sobie niechlubną opinię ale było to dekadę temu... Podobnie jak Renault Laguna została okrzyknięta królową lawet po debiucie Laguny 2 generacji, nie znaczy to jednak że każda Laguna to szrot nie warty uwagi. Renault Laguna 3 generacji jest naprawdę dobrze dopracowanym autem co zresztą opiszę w kolejnym poście!. Ale wróć my do Alfy:) ALFA którą posiadam to model z 2009r z silnikiem 1,9JTDM czyli dokładnie tą samą jednostką która napędza m.in SAAB 93 czy Opel Vectra/Signum (o którym Artykuł także się pojawił). Jest to naprawdę jednostka którą polecają mechanicy i która trwałością nie powstydzi stanąć obok 1,9 TDI tak tak obok tego słynnego Passata z TDI :) 
Silniki te wytrzymują przebiegi przekraczające spokojnie 500 000km! Tak pół miliona w Oplu czy Alfie...  Jeżeli ktoś kupuje Diesla który jako auto nowe jest odpowiednio droższy od odpowiednika benzynowego to z pewnością nie po to aby zatruwać bardziej powietrze, nie po to aby wydać więcej kasy bo lubi... Tylko robi to aby zaoszczędzić czyli aby koszt przebycia 1 km był niższy dlatego wybiera Diesla. Bardzo dobrze widać realne przebiegi na stronach Holenderskich ogłoszeń motoryzacyjnych gdzie jest mnóstwo aut z przebiegami 500 000 +. Ale wróć my do naszej Alfy...

Pomijając silnik, jedynym mankamentem który wielu posiadaczy alfy powiela jest wariująca elektronika. Potrafią się pojawić np problemy z elektrycznymi szybami, centralnym zamkiem czy też nie działającym radiem. 

 Poza tym Alfa Romeo 159 jest naprawdę autem godnym uwagi o bardzo odważnym wyglądzie i mega entuzjastycznej społeczności którą tworzą właściciele pojazdów Alfa!

 

Alfa to naprawdę żwawe auto które ma bardzo dobry stosunek mocy do masy co przekłada się na przyzwoite spalanie 5,8L - 7,3L miasto + Autostrada (120-170km/h) oraz do 9 L przy prędkościach rzędu 190-230km/h  W mieście autko potrafi zadowolić się juz 8 Litrami , w cyklu podmiejskim / wiejskim 5,5 - 6L 



Autko które posiadam przeszło przegląd techniczny po zakupie gdzie zostało wymienione wszytko pod względem technicznym co wymiany potrzebowało m.in hamulce, olej, filtry, geometria, opony. 

Aktualnie auto od zakupu przejechało 18 000km i nie wykazuje niepokojących sygnałów. Alfa zaplanowana jest na około 70 000km więc jeszcze długa trasa przed nami:).


Najwięcej negatywnych opinii jak zawsze podają osoby które nie miały styczności z autem i opisują na podstawie "szwagier kolegi zna kogoś kogo kolega miał alfę i odradza..." 


Opisuję stan faktyczny, artykuły nie są przez nikogo sponsorowane, opisuję koszty oraz usterki jakie faktycznie występują. W kolejnych artykułach opisze wady zalety oraz koszty związane z alfą jakie zdążyłem ponieść.


dziękuje za czas poświęcony na artykuł i zapraszam do kolejnych.

Pozdrawiam!


Opel Astra IV 2.0CDTi 2013 Opinia Użytkownika

      


 IV Model Opla Astry po FL czyli opinie o Rodzinnym Kombi na trasach Europy


Opisywane Kombi z dwu litrowym Dieslem pod maską o mocy 165KM trafiło w moje ręce w Grudniu 2020r i wykorzystywałem owe auto jako "łapacz kilometrów" na trasach Europy do Września 2021r. W tym czasie autem pokonałem około 100 000km . 
 

W tym poście chciał bym podzielić się z wami opinią co w tym aucie mnie urzekło a co denerwowało, zapraszam do opowieści:)
 
Astra ogólnie wypadła na dobre 9 na 10 i jest to moja rzetelna opinia. Oczywiście każdy użytkuje auto inaczej oraz ma inne wymagania względem samochodu. Ja wykorzystuje auto 80% praca 20% prywatnie. W głównej mierze autem pokonuje trasy europy bardzo często są to odcinki po ponad 1000km ciągiem. Autem podróżuje głównie sam z podręcznym bagażem.

Na pewno na najlepszą opinie zasługują światła, skrętne Xenony o bardzo jasnej barwie światła która jest zbliżona do światła dziennego co jako osoba podróżująca dużo nocą miało dla mnie ogromne znaczenie.  Multi funkcyjna oraz podgrzewana kierownica oraz mnóstwo schowków (także klimatyzowanych) docenią na pewno osoby które podróżują Astrą w trasy. 
 
Auto jest przestronne, niestety tylko dla osób podróżujących z przodu:) 
 Nie jest to auto w którym 4 osoby dorosłe mogą odbyć międzynarodową podróż.
 
 Z przodu kierowca oraz pasażer mają naprawdę wystarczającą przestrzeń, niestety z tyłu usiąść mogą już tylko dzieci. Na wzmiankę zasługuje wyciszenie Astry które w porównaniu z Alfa Romeo 159 jest o niebo lepsze zwłaszcza przy prędkościach 200KM/H+. 
 
  Jeżeli chodzi o bagażnik jest wystarczający na zakupy czy do codziennego użytkowania oraz krótki urlop. Niestety na przeprowadzkę potrzebujemy Busa lub musimy improwizować jeżeli zdecydujemy się na Astre :)


Pomijając sposób użytkowania :) auto jest naprawdę wygodne, nawet po 10cio godzinnych trasach kierowca potrafi nadal funkcjonować (osoby spędzające dużo czasu w trasie wiedzą o czym mówię) ponadto pomijając kokpit z 1000 przycisków:) jest naprawdę intuicyjne i już po paru dniach korzystamy z wszystkiego w aucie intuicyjnie. 

Jeśli chodzi o widoczność : Lusterka duże przejrzyste naprawdę dobra widoczność, niestety do parkowania potrzebujemy już pomocników (czujniki/kamera) ponieważ tylna szyba jest tak zaokrąglona na dole że nie jesteśmy w stanie stwierdzić odległości od przeszkody. Naprawdę szkoda ze tylko lusterka zasługują na dobrą opinie:) jeżeli patrzymy w przód widoczność mamy także akceptowalną, problem pojawia się w mieście gdzie potrzebujemy także widoczność na boki, której próżno szukać w Astrze:).  Słupki A poprzez małą szybkę przed 1 parą drzwi zastawiają nam zupełnie widoczność na boki auta. 


Jeżeli ktoś potrzebuje auta dla rodziny 2+2 jest to naprawdę super auto, pod każdym względem oszczędne, dosyć tanie w eksploatacji, dosyć mało awaryjne. Posiada swoje wady jak każde inne, jednakże w moim mniemaniu jest to naprawdę fajne, i warte uwagi auto.
 
 
Dane takie jak średnie spalanie oraz koszty związane z użytkowaniem auta opisałem w innym poście.
 

Dziękuje za czas poświęcony tekstowi. Mam nadzieję że pomogłem niektórym z was w rozwikłaniu dylematu zakupu Asterki:)

Zapraszam na kolejne Posty

Pozdrawiam!


Opel Astra IV 2.0CDTi Koszty, Koszty, Koszty...

      



Opisywany model to Opel Astra z 2013R

 Prezentowany model to już czwarta generacja popularnego kompaktu. Opel Astra obok Volkswagena Golfa to jeden z najbardziej rozpoznawalnych Modeli na rynku. Prezentowany Model opuścił fabrykę w 2013 roku czyli jest to Astra IV FL tzw po Liftingu.  Napędzana jest najmocniejszym dwu litrowym motorem Diesla o oznaczeniu CDTI i mocy 165KM. Oczywiście jak każdy nowszy Diesel wyposażona została w Filtr cząstek stałych DPF zawór recyrkulacji spalin EGR oraz koło dwu masowe

 W tym tekście postaram się opisać wam koszty związane z tym autem, jego utratę wartości oraz usterkowość w moim konkretnym przypadku.

  1. Zakup auta w grudniu 2019r za cenę 4500Euro. Auto od pierwszego właściciela z Niemiec z przebiegiem ok 200 000KM

Po zakupie auto przeszło przegląd ponieważ korzystam dość intensywnie z auta w trasach międzynarodowych zatem przegląd techniczny został wykonany należycie, 
 
 
Dodam tylko że auto u poprzedniego właściciela krótko przed zakupem otrzymało 2 zestawy nowych opon, rozrząd, oraz hamulce przód.
 
Koszt?
  •  Wymiana klocków hamulcowych tył, oleje filtry, wymiana płynu hamulcowego, geometria rachunek w okolicach 1000zł.

  • Częstotliwość wymiany oleju średnio co 10 000km olej 5W30 znanej Firmy, wraz z filtrem Oleju i powietrza włącznie z wymianą ok 280zł. 

  • W trakcie użytkowania auta oprócz oleju dwa razy wymienione zostały hamulce, 1 raz tarcze + klocki koszt ok 1100zł oraz 1 wymiana samych klocków ok 300zł. Koszty podane tutaj są z uwzględnieniem rabatu serwisu oraz kosztami wymian i cennikiem na rok 2020/2021

 

Niestety pojawiły się także wymiany które nie były wymianami eksploatacyjnymi, na szczęście były tylko 2 nieprzyjemne sytuacje które awaryjnie zaprosiły mnie do warsztatu.

 Pierwsza z nich miała miejsce przy przebiegu ok 250 000 gdzie kolo pasowe alternatora odpadło (sprzęgło alternatora uległo uszkodzeniu) po czym auto straciło ładowanie co skutkowało powrotem lawetą. Mimo iż koszt naprawy był niewielki (ok 300zł) to niestety koszt lawety w sobotni wieczór na trasie Cottbus (DE) Kielce (PL)   znacząco wpłynął na budżet:), koszt takiej usługi po rabacie serwisu 1400zł. 

Dla ciekawostki dodam iż większość firm oferujących usługę transportu lawetą na znanym portalu ogłoszeniowym wyceniło usługę na 2600zł-2800zł.

Kolejna niespodziewaną naprawą okazał się ubytek płynu chłodniczego przy przebiegu ok 280 000km, winna temu okazała się być cieknąca pompa wody która jest elementem zintegrowanym z  rozrządem, tutaj koszt wymiany pompy, rolek i paska wraz z wynagrodzeniem warsztatu oscylował w okolicach 900zł.

Była to ostatnia większa naprawa gdyż Astra osiągnęła dla mnie wiek emerytalny i została wystawiona na sprzedaż aby dać jej szanse na "normalną" eksploatacje :) . 

  1. Ostatecznie Astra została sprzedana za 18 500zł, co po przeliczeniu kursu Euro na dzień zakupu wyniosło ok 20700zł, wykazało bardzo symboliczny spadek wartości (zważając na ilość kilometrów pokonanych w tym czasie). 


Średni koszt przejechania 1 km (bez uwzględnienia ceny zakupu paliwa) to tylko 0,09 zł (w tym uwzględniony został także spadek wartości pojazdu)





Jeżeli o kosztach mowa nie może tutaj zabraknąć wzmianki o apetycie na Olej Napędowy naszego pupila. Jak wiadomo koszty utrzymania auta to w głównej mierze koszt paliwa, tutaj Astra wypada naprawdę w porządku na tle konkurencji. 

Ważniejsze aspekty które należy wziąć pod uwagę: 

  • Auto z kierowcą max z 1 pasażerem
  • Bagaż podręczny + Materiały firmowe (ok 100kg)
  • Ciśnienie w kołach zgodne z wymogami producenta
 

Średnie realne spalanie na autostradach w granicach 5,8-7,2 L przy prędkościach 130-170km/h oraz  8,0-9,5L przy prędkościach 180-230km/h oraz mieszane autostrada, miasto, wioski, 6,0-7,0 L przy prędkościach zbliżonych do ograniczeń.

 

W poście opisuje moje obserwacje oraz koszty jakie poniosłem podczas użytkowania auta. Tak jak pisałem w poprzednim poście każde auto jest inaczej eksploatowane co w praktyce wpływa na żywotność danego egzemplarzu dlatego ważne jest jak auto było eksploatowane. 

O tym jak kupić auto by nie kupić pewnej tykającej bomby na kołach niebawem powstanie nowy artykuł.


 

Zapraszam do kolejnych postów, zachęcam także do dyskusji w komentarzach oraz propozycje jakie ciekawostki chcieli byście usłyszeć w kolejnym poście.

 

Pozdrawiam!


OPEL CORSA 1,2 Turbo Benzyna Czy warto?

  Czy moim zdaniem Turbo doładowana mini benzyna to dobry wybór?? Witam was serdecznie, jak wiecie częstotliwość wymiany aut u mnie jest dos...