piątek, 8 kwietnia 2022

OPEL ASTRA 300 000km SZROT???

 

Czy warto kupić Astrę z przebiegiem 300 000 + ??

Na to pytanie nie da się odpowiedzieć jednoznacznie, ponieważ każdy użytkownik użytkuje auto inaczej, co wpływa na stan auta oraz częstotliwość napraw przy wyższych przebiegach. Zachęcam z własnego doświadczenia do kontrolowania książki serwisowej, sprawdzania Historii auta oraz odradzam zakupów OKAZJI, aut najtańszych w swojej klasie oraz z nie znajomą historią bez książki serwisowej, rachunków itp.

Opisywany model to Opel Astra IV Generacji 2.0 CDTI 165KM z 2013roku.
 Auto zakupione od pierwszego właściciela z Niemiec z przebiegiem około 200 000km. W ciągu 10 Miesięcy pokonało u mnie kolejne 100 000km głównie na trasach Międzynarodowych pokonując odcinki po ponad 1000km ciągiem. Byłem drugim właścicielem auta, Wszystkie przeglądy wykonywane na bieżąco Serwis co 10 000km.
 
 
 Podczas 10 Miesięcy auto zaliczyło dwie wpadki które zakończyły się pobytem w warsztacie co przełożyło się na zarobek dla warsztatu w kwocie oscylującej na około 2500zł. Oczywiście mowa tutaj o Naprawach nie związanych z wymianami okresowymi, oraz częściami eksploatacyjnymi.



Jak już pisałem na początku bloga każdy użytkownik eksploatuje swoje auto inaczej co przekłada się na stan danego egzemplarza.
 
 Opisywana Astra wykorzystywana była przez poprzedniego właściciela na dojazdy do pracy głównie autostrada  bardzo mało miasto, ponadto była regularnie serwisowana.
 Od zakupu auto po przejściu przeglądu trafiło na autostradę gdzie pokonywało długie międzynarodowe trasy, także serwis był wykonywany częściej niż przeciętne auto kowalskiego trafia na stacje paliw:) to wszystko sprawiło że auto pomimo dużego przebiegu było bardzo mało awaryjne.

Dla mnie  Astra okazała się strzałem w 10tke! Auto oszczędne, zwinne, w miarę pakowne oraz naprawdę mało awaryjne zważywszy na ilość km jakie pokonało. 
 
W kolejnym Blogu opisałem koszty eksploatacji auta utratę  wartości, średnie spalanie oraz usterkowość.
 

Jako osoba która rocznie pokonuje przebiegi rzędu 150 000km - 180 000km częstotliwość wymiany aut jest dosyć spora. Wszystko co opisuję wywnioskowałem na podstawie własnych kalkulacji,oraz moich zakupów,napraw oraz eksploatacji Aut.  Dlatego postanowiłem podzielić się z wami moimi opiniami, wnioskami oraz kalkulacjami. Wszystkie zdjęcia, opisy, kalkulacje są mojego autorstwa.
 

Zachęcam was także do podzielenia się w komentarzach jak sprawują się wasze auta przy wyższych przebiegach, oraz w innych warunkach eksploatacji.
 
 
Także zachęcam was do czytania kolejnych postów oraz o podawanie pomysłów czym mógłbym się z wami jeszcze podzielić.
 
 
Nie jest to żaden artykuł sponsorowany są to tylko i wyłącznie moje doświadczenia z autami które sam użytkuje.
 
 
Dziękuję wam za czas poświęcony na ten artykuł i mam nadzieje że pomogłem komuś w podjęciu decyzji zakupu tego wspaniałego autka.

Pozdrawiam!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

OPEL CORSA 1,2 Turbo Benzyna Czy warto?

  Czy moim zdaniem Turbo doładowana mini benzyna to dobry wybór?? Witam was serdecznie, jak wiecie częstotliwość wymiany aut u mnie jest dos...