piątek, 8 kwietnia 2022

Opel Signum 1,9CDTI Koszty, Koszty, Koszty...




Opel Signum: Czy auto za 7 000zł kosztuje naprawdę 7 000???

 

 

Witam w kolejnym artykule, tym razem opisuję dla was Opla Signum kontrowersyjne auto które w mojej opinii niestety nie doczekało się następcy czego żałuję ponieważ jest to naprawdę wygodne, komfortowe oraz wykorzystujące niecodzienne rozwiązania jak na rodzinne Auto. Signum fabrykę opuścił w 2005r, do Polski został sprowadzony z Niemiec w 2012r gdzie podczas użytkowania w Polsce poprzez już 3 właściciela została podniesiona moc do około 180KM. W moje władanie trafił w Listopadzie 2019r.  Zaraz po zakupie auto przeszło przegląd techniczny gdzie zostało wymienione wszystko co przeszkadzało w użytkowaniu auta lub wymagało wymiany co przedstawiłem wam poniżej.
 
Dodam tylko że Auto użytkowałem przez 9 Miesięcy i pokonałem nim około 70 000km. 
Poniżej przedstawię wam koszty związane z zakupem, eksploatacją aż po sprzedaż oraz obliczymy na koniec czy Opel to skarbonka bez dna.


Opisywany model to Opel signum 2005R 1,9 CDTI 150KM (180KM)
  1. Auto zakupiłem za 7000zł.
  2.  Po zakupie przeszło serwis, wymiana oleju, 2 świec żarowych, żarówki xenon zamek klapy bagażnika, klocki hamulcowe przód.  Koszt około 1100zł.

  • Olej standardowo wymieniany co 10 000km wraz z filtrem powietrza i oleju koszt ok 240zł.

  • Wymiana rozrządu przy przebiegu 265 000km koszt 700zł.  

  • Zestaw tarcze + klocki hamulcowe 650zł 

Nie licząc kosztów spowodowanych eksploatacją Opel potrzebował m.in wymiany zawieszenia silnika oraz wymiany kostki elektrycznego zasilania wtrysku. To drugie objawiło się spadkiem mocy, nie równą pracą silnika (zupełnie jak by pracował na 3 tłoki) po serwisie w Oplu w Niemczech stwierdzono że wtrysk nr 3 nie pracuje. Na szczęście to nie uszkodzony wtryskiwacz był winny zaistniałej sytuacji tylko wtyczka elektryczna. Po wymianie na nową koszt wtyczki to zaledwie 26Euro auto otrzymało moc i równą prace silnika. Poniżej zestawienie kosztów.
  • Diagnostyka + wymiana kostki elektrycznego zasilania wtrysków 90 Euro 

  • Wymiana zawieszenia silnika 350zł 

 

  1. Opel został sprzedany za 5000zł. Po uwzględnieniu kosztów serwisu, naprawy usterek oraz utracie wartości auta koszt przejechania 1 Kilometra wyniósł podobnie jak w Astrze 0,09zł/km.

Oczywiście Koszt zakupu to pierwsze zmartwienie, Koszty napraw i serwisu to kolejna bajka ale nie zapominajmy o najmniej przyjemnych wizytach dla każdego użytkownika Pojazdu spalinowego:)

Tak Tak...  Stacja Paliw:)

Signum nie był smokiem wawelskim ale Tesla to także nie była i potrzebował zawitać od czasu do czasu na stacje, jak często? 
oto średnie spalanie jakie osiągał podczas mojego użytkowania. Nadmienię jeszcze że auto było nie załadowane (max bagaż podręczny + materiały firmowe) oraz większość tras przebyłem sam.

Średnie realne spalanie na autostradzie  6,4-7,8 L przy prędkościach120-160km/h  oraz 8,1-9,8L przy prędkościach 180-220km/h oraz mieszane, uwzględniając w mniejszym bądz większym stopniu ograniczenia prędkości 6,5-7,3 L

 

W poście opisuje moje obserwacje oraz koszty jakie poniosłem podczas użytkowania auta. Tak jak pisałem w poprzednim poście każde auto jest inaczej eksploatowane co w praktyce wpływa na żywotność danego egzemplarzu. Jeżeli któraś z części eksploatacyjnych auta jest nadmiernie zużyta pamiętajcie że współpracujące z nią inne podzespoły są narażone na bardziej wzmożoną prace co skraca żywotność innych podzespołów i w afekcie generuje kolejne naprawy!

Dziękuje za przeczytanie lektury.

 

Zapraszam do kolejnych postów, zachęcam także do dyskusji w komentarzach oraz propozycje jakie ciekawostki chcieli byście usłyszeć w kolejnym poście.

 

Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

OPEL CORSA 1,2 Turbo Benzyna Czy warto?

  Czy moim zdaniem Turbo doładowana mini benzyna to dobry wybór?? Witam was serdecznie, jak wiecie częstotliwość wymiany aut u mnie jest dos...