piątek, 8 kwietnia 2022

Opel Astra IV 2.0CDTi 2013 Opinia Użytkownika

      


 IV Model Opla Astry po FL czyli opinie o Rodzinnym Kombi na trasach Europy


Opisywane Kombi z dwu litrowym Dieslem pod maską o mocy 165KM trafiło w moje ręce w Grudniu 2020r i wykorzystywałem owe auto jako "łapacz kilometrów" na trasach Europy do Września 2021r. W tym czasie autem pokonałem około 100 000km . 
 

W tym poście chciał bym podzielić się z wami opinią co w tym aucie mnie urzekło a co denerwowało, zapraszam do opowieści:)
 
Astra ogólnie wypadła na dobre 9 na 10 i jest to moja rzetelna opinia. Oczywiście każdy użytkuje auto inaczej oraz ma inne wymagania względem samochodu. Ja wykorzystuje auto 80% praca 20% prywatnie. W głównej mierze autem pokonuje trasy europy bardzo często są to odcinki po ponad 1000km ciągiem. Autem podróżuje głównie sam z podręcznym bagażem.

Na pewno na najlepszą opinie zasługują światła, skrętne Xenony o bardzo jasnej barwie światła która jest zbliżona do światła dziennego co jako osoba podróżująca dużo nocą miało dla mnie ogromne znaczenie.  Multi funkcyjna oraz podgrzewana kierownica oraz mnóstwo schowków (także klimatyzowanych) docenią na pewno osoby które podróżują Astrą w trasy. 
 
Auto jest przestronne, niestety tylko dla osób podróżujących z przodu:) 
 Nie jest to auto w którym 4 osoby dorosłe mogą odbyć międzynarodową podróż.
 
 Z przodu kierowca oraz pasażer mają naprawdę wystarczającą przestrzeń, niestety z tyłu usiąść mogą już tylko dzieci. Na wzmiankę zasługuje wyciszenie Astry które w porównaniu z Alfa Romeo 159 jest o niebo lepsze zwłaszcza przy prędkościach 200KM/H+. 
 
  Jeżeli chodzi o bagażnik jest wystarczający na zakupy czy do codziennego użytkowania oraz krótki urlop. Niestety na przeprowadzkę potrzebujemy Busa lub musimy improwizować jeżeli zdecydujemy się na Astre :)


Pomijając sposób użytkowania :) auto jest naprawdę wygodne, nawet po 10cio godzinnych trasach kierowca potrafi nadal funkcjonować (osoby spędzające dużo czasu w trasie wiedzą o czym mówię) ponadto pomijając kokpit z 1000 przycisków:) jest naprawdę intuicyjne i już po paru dniach korzystamy z wszystkiego w aucie intuicyjnie. 

Jeśli chodzi o widoczność : Lusterka duże przejrzyste naprawdę dobra widoczność, niestety do parkowania potrzebujemy już pomocników (czujniki/kamera) ponieważ tylna szyba jest tak zaokrąglona na dole że nie jesteśmy w stanie stwierdzić odległości od przeszkody. Naprawdę szkoda ze tylko lusterka zasługują na dobrą opinie:) jeżeli patrzymy w przód widoczność mamy także akceptowalną, problem pojawia się w mieście gdzie potrzebujemy także widoczność na boki, której próżno szukać w Astrze:).  Słupki A poprzez małą szybkę przed 1 parą drzwi zastawiają nam zupełnie widoczność na boki auta. 


Jeżeli ktoś potrzebuje auta dla rodziny 2+2 jest to naprawdę super auto, pod każdym względem oszczędne, dosyć tanie w eksploatacji, dosyć mało awaryjne. Posiada swoje wady jak każde inne, jednakże w moim mniemaniu jest to naprawdę fajne, i warte uwagi auto.
 
 
Dane takie jak średnie spalanie oraz koszty związane z użytkowaniem auta opisałem w innym poście.
 

Dziękuje za czas poświęcony tekstowi. Mam nadzieję że pomogłem niektórym z was w rozwikłaniu dylematu zakupu Asterki:)

Zapraszam na kolejne Posty

Pozdrawiam!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

OPEL CORSA 1,2 Turbo Benzyna Czy warto?

  Czy moim zdaniem Turbo doładowana mini benzyna to dobry wybór?? Witam was serdecznie, jak wiecie częstotliwość wymiany aut u mnie jest dos...