sobota, 9 kwietnia 2022

Audi A6 C6 2.4 V6 Koszty, Koszty, Koszty...

 

Przedstawiany Model to AUDI A6 C6 2.4 V6 


Prezentowanego modelu nie trzeba nikomu przedstawiać, A6 jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych Aut z koncernu Audi.  Model który opisuje opuścił fabrykę producenta z Ingolstadt w 2005r i jest jednym z nielicznych opisywanych na moim blogu Benzyniakiem! Z racji tego iż wiele podróżuje auta z silnikiem benzynowym są dla mnie najzwyczajniej nie opłacalne. Wracając do naszej A6-tki napędza go wolnossące V6 o mocy 177KM, spięte z manualną skrzynią biegów i rzadko spotykanym S-line bez napędu QUATTRO!

  1. Auto zostało zakupione w Listopadzie 2021 za kwotę 3850 Euro, od drugiego właściciela 

Po zakupie Audi przeszło przegląd gdzie zostały wymienione :
  • Olej +Filtr oleju
  • Filtr powietrza
  • Podświetlenie tablicy rejestracyjnej
  • klocki hamulcowe przód
Koszt serwisu oscylował w okolicach 850zł wraz z wymianą.

Auto otrzymało 1 sezonowe zimowe opony - koszt 200 Euro



Po przejechaniu 7 000km został ponownie wymieniony olej ponieważ ostatni właściciel wymieniał olej co 25 000km celem oczyszczenia silnika zawęziłem częstotliwość wymiany oleju. 

Niestety silnik pocił się przy prawej pokrywie zaworów dlatego co 1500km potrzebował dolewki ok 250ml oleju.

Przez kolejnych 20 000km auto serwis odwiedzało tylko na wymianę oleju.
Niestety z racji apetytu na paliwo Audi zostało sprzedane pokonując ze mną zaledwie 26 000km w ciągu 3 Miesięcy. 

Koszty serwisu to 2 wymiany oleju oraz serwis auta po zakupie. Łącznie w warsztacie zostawiłem 1450 zł plus 200 euro za opony.


Auto zostało sprzedane za cenę 3500 Euro. Po odliczeniu utraty wartości koszcie opon zimowych oraz kosztach serwisu licząc średni koszt euro 4,60zł to 865 Euro, jednakże zważywszy na bardzo małą ilość Kilometrów jaką pokonałem autem koszt przejechania 1 kilometra wyniósł 0,03Centa czyli 0,15zł.




Jednakże koszty serwisu, oraz utrata wartości auta nie są wszystkimi kosztami utrzymania auta. Jak już wspominałem A6 zostało sprzedane z powodu zużycia paliwa, poniżej przedstawie Średnie realne zużycie paliwa podczas mojego użytkowania.

Parametry nie zmieniły się, tak jak w innych moich autach większość tras pokonywałem sam z podręcznym bagażem.

Średnie realne zużycie benzyny na autostradzie to 9,5L - 13,5L przy prędkościach 120km/h - 170 km/h oraz mieszane miasto/wioski/ drogi krajowe 12L .
 

W poście opisuje moje obserwacje oraz koszty jakie poniosłem podczas użytkowania auta.


Zapraszam do kolejnych postów, zachęcam także do dyskusji w komentarzach oraz propozycje jakie ciekawostki chcieli byście usłyszeć w kolejnym poście.

 

Pozdrawiam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

OPEL CORSA 1,2 Turbo Benzyna Czy warto?

  Czy moim zdaniem Turbo doładowana mini benzyna to dobry wybór?? Witam was serdecznie, jak wiecie częstotliwość wymiany aut u mnie jest dos...